close

 

金黃色麥浪

讓我想起 小王子

也想起 史汀的歌

 

前天  去以前的格友 圈ㄟ 家

在奇摩部落格結束前 跟她說再見

順便 提醒她  若在其他網路空間活動的話  要讓我知道

於是我們在臉書上相遇

好開心喔 ^^

這首  風吹麥浪 就是她分享的  

 

窗外的西風

 

 

 

 

 

 

風吹麥浪
遠處蔚藍天空下
湧動著金色的麥浪
就在那裡曾是你和我
愛過的地方
當微風帶著收穫的味道
吹向我臉龐
想起你輕柔的話語
曾打濕我眼眶
嗯… 吶…
我們曾在田野裡歌唱
在冬季盼望
卻沒能等到陽光下
這秋天的景象
就讓失散的誓言飛舞吧
隨西風飄蕩
就像你柔軟的長髮
曾芬芳我夢鄉
嗯… 吶…

遠處蔚藍天空下

湧動著金色的麥浪
就在那裡曾是你和我
愛過的地方
當微風帶著收穫的味道
吹向我臉龐
想起你輕柔的話語
曾打濕我眼眶
嗯… 吶…
我們曾在田野裡歌唱
在冬季盼望
卻沒能等到陽光下
這秋天的景象
就讓失散的誓言飛舞吧
隨西風飄蕩
就像你柔軟的長髮
曾芬芳我夢鄉
嗯… 吶…

 

 

 

 

麥田

 

 

另外  有一首 sting 的 Fields of gold

就是 讓我畫上面這幅麥田的靈感

 

 

 

 

 

 Sting - Fields of gold lyrics :

You'll remember me when the west wind moves
Upon the fields of barley
You'll forget the sun in his jealous sky
As we walk in fields of gold
So she took her love for to gaze awhile
Upon the fields of barley
In his arms she fell as her hair came down
Among the fields of gold

Will you stay with me, will you be my love
Among the fields of barley?
We'll forget the sun in his jealous sky
As we lie in fields of gold
See the west wind move like a lover so
Upon the fields of barley
Feel her body rise when you kiss her mouth
Among the fields of gold

I never made promises lightly
And there have been some that I've broken
But I swear in the days still left
We'll walk in fields of gold
We'll walk in fields of gold

Many years have passed since those summer days
Among the fields of barley
See the children run as the sun goes down
Among the fields of gold
You'll remember me when the west wind moves
Upon the fields of barley
You can tell the sun in his jealous sky
When we walked in fields of gold
When we walked in fields of gold
When we walked in fields of gold

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    fu-ying 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()